Az online kutatási módszertan 5+1 előnye
[:hu][:hu]Budapest, 2020. március 19. –Egy kutatás tervezése során fontos kérdés a megfelelő kérdezési módszertan kiválasztása. Az alábbi cikkünkben ehhez szeretnénk segítséget nyújtani az online módszertan előnyeinek összefoglalásával.
-
-
Költséghatékony: az online módszertan használatával csökkenthetőek az adminisztrációs és projektköltségek. Nem kell költeni a papíralapú kérdőívek nyomtatására vagy a személyes/telefonos kérdezők díjára.
-
-
-
Gyors: az online módszertannal sok idő spórolható meg. A digitális technológiák révén egy rendszerben lehet a kérdőíveket leprogramozni, gyűjteni az adatokat és feldolgozni azokat. Ezen folyamatok egy rendszerben történő integrálásával jelentős mennyiségű idő takarítható meg. Egy kutatás időzítése, elindítása sokkal kevesebb időt vesz igénybe a hagyományos módszertanokhoz képest.
-
-
-
Kényelmes kitöltés: az online kérdőívek kitöltése a válaszadó számára egyszerű és kényelmes. A személyes vagy telefonos kérdezéshez képest a válaszadó sokkal szabadabban választhatja meg a kitöltés helyét és idejét, ami pozitívan befolyásolja a válaszadási arányt és az elköteleződést is.
-
-
-
Reprezentatív: online módszertannal a lakosság és azon belül is a magas státuszú célcsoport jól reprezentálható. A magyar lakosság közel 80%-a rendelkezik internettel, a kifejezetten kutatási célra épülő, önkéntes hozzájáruláson alapuló kutatási adatbázisokkal minden demográfiai célcsoport elérhető. Természetesen, ha egy kutatásban kifejezetten fontos a nem internetezők (idősebbek, alacsonyabb végzettségűek) reprezentálása, akkor a hagyományos módszertanok kerülnek előtérbe.
-
-
-
Széleskörű elérés: az online módszertan segítségével földrajzilag is széles körben érhetőek el a válaszadók: akár kisebb településen, falvakban élők is részt tudnak venni a kutatásban, de egy-egy speciális célcsoport (pl. érdeklődési kör, viselkedés alapján) is hatékonyan megtalálható.
-
-
Megbízható válaszok: az online kutatásban a válaszadók őszintébben és kevesebb elvárással válaszolnak. Személyes/telefonos kérdezésnél a kérdező személye – a szociális és társadalmi elvárások miatt – befolyásolhatja a válaszadást. Az online kérdezésnél ilyen külső befolyás nem éri a válaszadót, ami az adatok megbízhatóságát növeli.