Szeretné elérni-megkérdezni-megszólítani a 15 éves korosztályt, de nem tudja, hogyan?
[:hu][:hu]Budapest, 2020. október 14.
Azt tapasztaljuk, hogy az ügyfeleink részéről egyre nagyobb az igény a 18 év alatti korosztály kvantitatív kutatására. Azonban ezt a korcsoportot a legnehezebb elérni és válaszadói aktivitásra ösztönözni, valamint a 16 év alattiak megkérdezéséhez szülői beleegyezés is szükséges, ami plusz szervezési és adminisztrációs terhet ró a kutatócégekre. Emiatt a fiatal tinédzserekre irányuló kutatási igények legtöbbször már az ajánlatkérési fázisban elbuknak, mivel a kutatócégeknek nincs kellő erőforrásuk vagy egyszerűen csak nem éri meg nekik ezeket a kutatásokat megvalósítani.A KutatóCentrum abban a szerencsés helyzetben van, hogy az ország egyik legnagyobb saját Online válaszadói paneljével rendelkezik, aminek – és a közelmúlt állandó fejlesztéseinek – köszönhetően mára alkalmassá vált az ilyen típusú megkérdezések megvalósítására is.
Augusztusban az egyik ügyfelünk speciális kérésének eleget téve a fiatalokat, azon belül is a középiskolás korosztályt kérdeztük meg a számukra fontosnak tartott értékekről és közéleti kérdésekről.
Büszkék vagyunk rá, hogy a téma összetettsége és a korcsoport jelentette nehézségek ellenére is sikerült napok alatt elérni a megcélzott egyenként 100 fős almintákat mind a 15, a 16 és a 17 évesek körében is. Emellett országosan reprezentatív, a 15-29 éveseket lefedő nagymintát is építettünk, amelyben minden egyes életkori sáv képviselői a tényleges létszámuknak megfelelő arányban kerültek be.
Ügyfeleink érdeklődésének fókuszában egyre gyakrabban találni a legfiatalabb korcsoportokat. A KutatóCentrum felkészült a következő generációk hatékony kvantitatív és kvalitatív kutatására is.